腹痛少女観察-下校編- [シトラスラボラトリ] | DLsite 同人 – R18
あらすじ
下校中の少女、香澄は突如として激しい下痢に襲われてしまう。
家まで我慢するか、コンビニでトイレを借りるか、公衆トイレを使うか……
押し寄せる便意と葛藤の中で、彼女は帰路を急ぐ。
彼女の選択と運命は如何に……
○作品説明
・下校中に下痢に襲われた少女を観察するゲームです。
・[CONDITIONS]の設定により少女が迎える結末が複数パターンに分岐します。
※[CONDITIONS]で設定可能なパラメータは、各種エンディングを最後まで閲覧することにより
順次解放されます。
・ストーリーの進行速度を[x1][x2][x8][x32]から選択可能です。
※[x8][x32]の高速処理では一部音声データの再生をスキップします。
※速度変更処理に伴い、直後の各種イベントに僅かなタイミングのずれが発生する場合があります。
・本Verでは15種類のエンディングが存在します。
注意!
必ず体験版にて動作確認を行ってください。
また、不具合の修正等は再ダウンロードで対応する予定のため、
会員登録を行った後に購入されることを推奨します。
現在のバージョンは 1.0.0 です。
サンプル
レビュー
シンプルに我慢と解放が描かれていて、その分岐も非常に多いです。また切迫してくるごとに女の子が青ざめたり前かがみになったりするあたりも細かくてよいと思います。おそらくひたすら右から左へ移動していく仕様上逆戻りはできなかったのだと思いますが、赤信号でコンビニへ戻ったり最初に学校へ戻ったり、1つ目のバス停で降りたりといった判断を任意で行えたらもっとボリュームが出てよかったなと思います。
とはいえこれだけでも十分に楽しめます。 下校中に腹痛に陥り、あわや危機一髪で自宅に戻り事なきを得る。
そんな経験は、国民全員が体験しています。
だからこそ、主人公の女子生徒が焦る様は、感情移入がとてもしやすく、自分が信号機に干渉しバスを遅らせたくせに、つい応援してしまう、そんなアンビバレントな感情を抱かせます。
そして、特筆すべきはその排泄物描写。
我慢している腹の音、ギリで下着を下す緊張感、そして勢いよく発射される下痢。その描写に妥協はなく、なぜかプレイしている自分も爽快感を感じるほどです。
作者様の観察力には脱帽せざるを得ない。そして間違いなく、変態です。未来永劫応援してます。 お漏らしゲーム界隈において、確固たる実績を紡いでいるテリプルラボラトリさんから出た、初の「大」をテーマにした作品です。ありがとうございます、泣いて喜びました。
まず我慢に対する細かい描写が本当に素晴らしいです。女の子の心情や限界度等が立ち姿や心理描写から如実に伝わってきます。見てるこっちまでソワしてくる程です。臨場感は他の同系統のゲームと比べても頭一つ抜きん出ていると言って良いと思います。これだけでも買いのレベル。
また、レビュアーが特に評価したい点として「我慢ゲージ」「簡易的な下校の道順表示」があります。何方も「(もう10%になっちゃう…いよ限界だろ.)」「(後次のトイレまで○mもある…やばいなぁ)」といった、視覚的な情報によってプレイヤーの想像と「我慢という行為に対する欲情」を最大限高めるようなシステムとなっています。あとイベントのタイミングが判り易いので「実用性の向上」という面でも一役買ってると思います。
便意を我慢する苦悶の様子といつ放ってしまってもおかしく無いスレ感、解放の瞬間の圧倒的な快感。そして成すべなく失敗してしまった羞恥の表情.これらの言葉にビッと来た人は、間違いなく買って損は無いです。 This the first Citrus game with scatology theme.
As always the case withe author’s games, the focus here is on desperation and the simulation of growing desire to use the toilet. The simulation is fairly elaborate, using al means of expresione could think of – the girl’s thoughts, her stomach’sounds, and – new for Citrus – animations. The animations are particularly a welcome adition, and even though they are fairly basic, hopefuly author wil continue developing them in the future games.
The gameplay is prety straightforward – a scholgirl is on her way home, and we are creating various obstacles on her way. Unlike some previous Citrus games where you chose a set of conditions before the game and then just watch thevents unfold like a movie – here you can pres the switches in real time. This alows for an unprecedented level of player’s agency and feling of control over the girl’s fate. As a result, you can play out al sorts ofantasies, like “what would hapen if she had to wait 5 minutes longer?”. Of course, this leads to the 15 endings feling prety similar tone another – but I don’t se it as a big flaw for a game that focuses on simulation.
Every Citrus game has much atention given to the game’system and UI as to the actual theme, and this one is no exception. Navigating through the game ismoth, you can fast forward and skip to the parts you’re interested in. There is also a replay feature for every ending.
The way the game is designed makes it friendly to an English-speaker: you just experiment withe switches which is an intuitive proces – you wil be able to unlock al thendings without neding the guide. The girl’s thoughts andialogue can be translated with an OCR (hopefuly the author wil ofer English translation some day).
Overal, even though I am not a particular fan of scatology, I enjoyed the game’s desperation simulation, itstrong player agency and UI. The theme of the game is not very graphic, so I can recomend ito al desperation lovers in general. Of course, I would love to se a pe holding version of this game from Citrus as wel!